Cartier Libre, her yıl Maison’un imza niteliğindeki saat repertuarını yeniden keşfe çıkıyor. Kodları yeniden tanımlayan ve altüst eden cesur bir bakışla, Cartier’nin formlarla oluşturduğu saatçilik repertuarında yer alan ilhamı, benzersiz tasarımlarla gün yüzüne çıkarıyor. Cartier Görsel, Stil ve Kültürel Miras Direktörü Pierre Rainero’ya göre, “Ölçülülük ve aşırılık arasındaki dengeyi sağlayan bu koleksiyon kategorize edilemez. İsmi o yüzden Cartier Libre”.
Cartier Libre koleksiyonunun bu üçüncü eseri için stüdyo tasarımcıları, Cartier’e ait imza niteliğindeki formları, Cartier’nin hayvan figürlerinin yer aldığı koleksiyonundaki ikonik tasarımlarla bir araya getirmeyi tercih etti. Baignoire/Tortue, Tortue/Serpent. Kıymetli saatler ikilisi bu şekilde hayat buldu. Beklenmedik ve sınırları aşan karşılaşmalar, ekstravagan ve mücevher detaylarının yer aldığı tasarımlarla yorumlandı.
Harika formların ardında titiz bir tasarım yatıyor. Hattın yalınlığı, net oranlar, değerli ayrıntılar ve Cartier’nin benzersiz tasarım vizyonu bu saatler aracılığıyla ifade edilirken, var olan düzen sorgulanıyor; saatler ve mücevherler ise delilik ve özgürlük içerisinde aynı ışıltıyla parıldıyor. Cartier Saat Tasarım Direktörü Marie-Laure Cérède, Cartier Libre tasarımlarını anlatırken, “Cartier, öncelikle bir mücevher evi olduğu için tasarımlarımız tüm kategorileri aşıyor. Bu tasarımlar ne yalnızca saati gösteren araçlar, ne de salt mücevherler. Kendi eşsiz özgünlüklerine sahip üçüncü bir obje türüne aitler. Cartier saatleri yalnızca kendilerini andırır”dedi.
Maison’un kurucu değerlerini temel alan güçlü, yaratıcı bir dinamik bu. Cartier sürekli gelişim, sorumlu satın almayı temin etme ve sektörde en iyi uygulamaları tesis etme taahhüdünü uzun zamandır sürdürüyor. Öncülüğünü devam ettiren Maison, 2005 yılında madenlerden satış noktasına kadar sorumlu uygulamaları gözetmeyi amaçlayan Sorumlu Mücevher Konseyi’nin kurucu ortaklarından oldu. 10 yılı aşkın sürenin ardından Cartier bu taahhüdü sektör ve ilgili ülkelerin hükümetleriyle işbirliği yaparak tekrar ortaya koyuyor ve Renkli Taşlar Çalışma Grubu’nun kuruluşuna yönelik çalışmalara aktif olarak katılıyor. Grup, renkli taşların temin edilme süreçlerini iyileştirmeyi, kökenini ve sorumlu üretimini garanti etmeyi amaçlayan uluslararası bir kuruluş olarak faaliyet gösteriyor.
BAIGNOIRE VE TORTOISE
Cartier Libre, 2019’da sunulan Baignoire’ın estetik mirasından yola çıkarak bütün kadranı yeniden tasarlıyor ve ona yeni bir kimlik kazandırıyor. Kaplumbağadan ilham alan Tortoise, dönüşmek için sıradışı ve imza niteliğinde bir Cartier tasarımı yaratıyor. Cartier, bir kabuğu andıran materyaller kullanarak buff-top kesim taşların pürüzsüzlüğü ve pırlanta diziliminin taneli yapısı arasında kontrast oluşturuyor ve bir hayvanı gözler önüne seriyor: kaplumbağa.
Rastgele pırlanta dizilimiyle kadran, oyuncu antrasit ve siyah hatlar, pul motifine sahip geometrik kompozisyon, buff-top kesim tsavorit taşlarından şeritle bezenmiş kasa, kadran içerisinde ve üç merkezi altıgenin köşesinde buff-top kesim safirler. Saat dönüşüme ne kadar meyilli olduğunu gösteriyor. Koleksiyon, 50 parçayla limitli sınırlı sayıda üretildi.
TORTUE VE YILAN TASARIMI
1912’de tasarlanan Tortue, az olana ve sadeliğe yönelik yoğun araştırmaların bir sonucu. Benzersiz bir formda ve iki büyük kıvrım etrafında yapılandırılan kasaya hayat veren, Cartier’deki değişmez bir fikrin ürünü.
Yeni Cartier Libre edisyonundaki bu saatçilik klasiği, ferahlatan bir tasarım değişikliğiyle yeniden hayat buluyor. Saat burada, pul motifleri ve mavimsi veya açık gri tonların hüküm sürdüğü açık bir arka planda süzülen halkalı kıvrımlarla bezendi. Sayısız detay ve materyallerle temsil edilen sürüngen ise hem varlığını ortaya koyuyor, hem de belli belirsiz göz kırpıyor.
Kasada ve kurma kolundaki parlatılmış altın parçaları ve kapalı dizim pırlantalar sayesinde siyah ya da mercan renkli mine ve su tonlarıyla bezeli sedef parlaklığıyla göz alıyor.
Koleksiyon, 50 parçayla limitli sınırlı sayıda üretildi.